Firedream

Namn: Firedream
Smeknamn: Firren
Ålder: 14 år
Mankhöjd: 152 cm
Kön: Valack
Ras: Jorvikiskt varmblod
Inriktning: Terräng och lite western
Fakta: Firren är en väldigt rolig häst att rida då han kan skifta humöret väldigt. Ena dagen kan han vara hyperpigg, för att dagen där på vara näst intill lat! Det gör att man får arbeta upp olika sidor av en själv så att du blir en väldigt duktig ryttare. Han är mysig och skulle aldrig göra något! Innan jag fick Sally så var han min hopphäst, men vi övergick till terräng eftersom han är väldigt orädd av sig. Både jag och han tycker att det är mycket roligt! Och hans namn har han fått för att han älskar att bada!
 
Firren, eller min fisk som jag också kallar honom, föddes den 12 juli och det var väääldigt varmt dagen han föddes. Till en början märkte ingen att han hade kommit, så han fick inget vatten. Efter några timmar kom Elizabeth, och läget var kritiskt! Firren hade inte fått vatten på flera timmar. Elizabeth skyndade sig att hämta vatten. När han hade druckit upp allt vatten tog det inte lång tid innan han faktiskt stod på benen! Hela firren var ett enda mirakel! Elizabeth valde ut honom som sin häst! Eftersom att han skulle bli något så stort som Elizabeths häst fick han en gryyym utbildning. När han var 5 år skulle Elizabeth sitta upp på honom för första gången. Allt gick jätte bra men Elizabeth satt av med en lite bekymrad min. Hon sa att hon inte kände ett band mellan dom. Efter att hon hade ridit honom några fler gånger valde hon att sälja honom. Han såldes först till Herman som skulle utbilda honom till ridskolehäst, men han passade inte där! Då skickades han till ett ridläger i moorland. Men på ridlägret  hade han bara vägrat att ens gå framår när någon satt på. När jag skulle på lägre var det honom jag fick, och sen dess har vi hängt ihop och nu är han min häst!
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

starstabletyra.blogg.se

Välkommen till en starstable blogg!

RSS 2.0FIREDREAMDARKSHADOW